alles over kasteelovernachtingen.nl

Meestgestelde vragen over onze organisatie

De meeste vragen hebben we alvast voor u beantwoord.

> Hoe kan ik snel reserveren?
U klikt op Arrangement boeken en er zijn vervolgens 2 mogelijkheden: online boeken met credit card of een reserveringsaanvraag indienen. Boekingen met credit card worden automatisch afgehandeld. Bij een reserveringsaanvraag krijgt u direct van ons bericht dat uw aanvraag in behandeling is. Binnen enkele minuten tot enkele uren krijgt u bericht over de beschikbaarheid en bij beschikbaarheid ontvangt u automatisch een bevestiging per e-mail van de locatie. Zonder deze bevestiging is uw boeking niet gemaakt en kunt u niet terecht op de locatie van uw voorkeur. Indien u via onze website een reserveringsaanvraag indient, wordt deze direct als boeking in behandeling genomen. Er gaan dan direct diverse mensen voor u persoonlijk aan het werk.

Klikt u hier voor onze werkwijze in 1 minuut

> Betaal ik wel de beste prijs?
Wij bieden bijzondere arrangementen voor een scherpe prijs, vaak goedkoper dan wanneer u rechtstreeks of via andere sites boekt. Soms is het appels met peren vergelijken, lijkt iets goedkoper maar zit er geen ontbijt of diner bij of logeert u in de kleinste kamer. Via ons krijgt u veel extra's, de beste kamers, aangeklede arrangementen en bovendien kunnen wij op verzoek gemakkelijk zaken voor u controleren of zelfs een gratis upgrade voor u regelen. De locaties staan bovendien via ons onder 'controle'. Dat is een plezierig gevoel.

> Ik heb een reservering gemaakt, maar ik krijg helemaal geen bericht.
Wanneer u een reservering bij ons maakt, dient u zich eerst te registreren. Vervolgens kunt u aan de hand van deze gegevens verder de reservering maken. U ontvangt van ons de volgende berichten:
- uw inloggegevens 
- beschikbaarheidsaanvraag
- bericht dat er wel of geen beschikbaarheid is
- bevestiging van de locatie (in principe altijd per e-mail met de betalingsinformatie)


Mocht u deze berichten niet ontvangen dan zijn er een aantal mogelijkheden:
- u heeft een foutief e-mailadres ingevoerd bij de registratie
- onze mail verdwijnt in uw spambox
- u heeft niet op de knop 'DEFINITIEF RESERVEREN' geklikt


> Waarom kan ik de beschikbaarheid niet altijd online zien?
Wij werken voornamelijk met zeer kleinschalige locaties en exclusieve arrangementen waardoor deze niet in boekingssysteem verwerkt kunnen worden. Derhalve vragen wij u om een paar minuten tot een paar uurtjes geduld bij het boeken van uw arrangementen. Maar het resultaat is wel dat u bij ons de beste kamers en de mooiste arrangementen boekt. En de meest persoonlijke behandeling krijgt omdat u klant van ons bent. Die hebben eeen streepje voor! (bij sommige van onze locaties ziet u de online beschikbaarheid wel, deze bieden wij aan via onze webpartners.).

> Is Kasteelovernachtingen.nl een reisorganisatie?
Neen, wij zijn een intermediair & adviseur. U bent via ons meestal goedkoper uit omdat wij complete arrangementen aanbieden.

> Is Kasteelovernachtingen.nl lid van een waarborgfonds?
Neen, wij hoeven niet aangesloten te zijn bij de ANVR of SGR; u sluit namelijk via ons een overeenkomst met de locatie, aan wie u tevens de betaling doet. Wij adviseren wel om een annuleringsverzekering af te sluiten. 

> Wat zijn de voordelen om via Kasteelovernachtingen.nl te boeken?
Uw boeking wordt persoonlijk door ons en onze kasteeleigenaren in behandeling genomen en niet uitsluitend door een computer. Wij zorgen ervoor dat u absoluut krijgt wat u reserveert. Indien dit niet mogelijk is krijgt u een alternatief aangeboden.
WIj kennen de locaties persoonlijk, wij brengen jaarlijks veel bezoeken aan de kastelen en landhuizen. Hierdoor kunnen wij u optimaal adviseren. Wij gaan voor u, desgevraagd, op zoek naar de beste locatie van uw wensen. Of wij maken een arrangement voor u op maat, zodat u aanvullende wensen kunt realiseren. Dit maakt ons absoluut uniek in de markt.
Daarnaast hebben gasten van Kasteelovernachtingen.nl een streepje voor en krijgen ze veel gratis extra's. Reden genoeg dus om via ons te boeken.


> Als ik me registreer krijg ik vervolgens een mailtje met inloggevens, wat doe ik daarmee?
U kunt hiermee gemakkelijk reserveren; u heeft uw eigen inloggegevens, u hoeft slechts 1 x uw persoonlijke gegevens in te vullen. U kunt u gebruikersnaam en wachtwoord zelf aanpassen. Bewaart u deze gegevens op uw computer door aan te klikken 'Herken mij op deze computer'. Dit is zonder gevaar, maar wel zo handig. Het voorkomt eveneens dat u zich meerdere malen aanmeldt voor de nieuwsbrief.

> Hoe weet ik of een kasteel beschikbaar is?
Wanneer u graag in een van onze kastelen of landhuizen wilt verblijven dan maakt u een boeking via de knop Arrangement boeken. De beschikbaarheid is voor 99,9 % zeker en wordt direct aangevraagd en in een aantal gevallen is deze zelfs online zichtbaar. Wilt u graag naar een van onze kastelen? Boek dan via onze website een arrangement! Alles is via ons snel en zorgvuldig geregeld.

> Als ik op ARRANGEMENT BOEKEN klik, heb ik dan direct een boeking gemaakt?
Neen, u ziet dan pas of u een aanvraag moet indienen of dat u direct al de beschikbaarheid kunt bekijken. U dient daarna nog uw persoonlijke gegevens in te vullen. U kunt dus rustig op de knop Arrangement boeken klikken. Hierna is uw aanvraag echter wel definitief en wordt deze bij beschikbaarheid bevestigd. Wilt u niet reserveren, vult u dan aub geen aanvraag in, er gaan namelijk direct mensen voor u aan het werk om uw boeking persoonlijk in orde te maken. 

> Wanneer is mijn boeking definitief?
Uw boeking is definitief wanneer u de bevestigingsmail van de locatie zelf heeft ontvangen en de gevraagde aanbetaling heeft voldaan. Wacht dus altijd met bijv. het boeken van vliegtickets e.d. totdat u alle bevestigingen heeft ontvangen. Ons bericht over beschikbaarheid is dus niet voldoende en u kunt daaraan geen rechten ontlenen. Houdt u dit alstublieft goed in de gaten. Ga nooit naar de locatie zonder een bevestiging van uw boeking van deze bewuste locatie te hebben ontvangen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de gevolgen wanneer u dit wel doet. Heeft u binnen 4 dagen geen bevestiging ontvangen, stuurt u ons dan direct een mailtje. Indien u hier langer dan deze periode mee wacht kunnen wij de reservering niet meer voor u garanderen. 

> Krijg ik wel wat ik boek?
Indien wij uw aanvraag als beschikbaar verklaren, dan kunt u er volledig op vertrouwen dat u krijgt wat u boekt. Wij hebben goede afspraken met de locaties hierover. Mocht een bepaalde kamer of een bepaald arrangement onverhoopt niet beschikbaar zijn, dan nemen wij eerst contact met u op over een alternatief. U beslist dan zelf of u akkoord gaat met dit voorstel.

> Bij wie moet ik betalen?
Kasteelovernachtingen is uitsluitend intermediair en derhalve dient u rechtstreeks aan de kastelen te betalen. In de bevestigingsmail krijgt u ofwel een verzoek tot aanbetaling ofwel het verzoek om uw credit card gegevens door te geven. Dit geldt niet voor de kastelenreizen naar  Portugal of Spanje. Deze betaalt u 100% vooruit aan onze webpartners of garandeert u met uw credit card. 

> Hebben jullie ook een folder?
Neen, onze website is onze folder. Wij hebben iedere week nieuw aanbod of nieuwe arrangementen. We kunnen hierdoor geen folder laten drukken. U kunt iedere pagina uitprinten via de printvriendelijke versie.

> Mag ik roken in een kasteel?
Er is een niet-rokenbeleid ingevoerd in alle Europese kastelen en landhuizen, Vaak is er nog wel een ruimte waar gerookt mag worden. Soms mag u echter nergens roken. Kastelen en landhuizen zijn brandgevaarlijk en deze maatregelen zijn er voor ieders veiligheid. Respecteert u alstublieft deze regelgeving.

> Waar vind ik basisinformatie over het kasteel?
Deze staat bij de rubriek Anne's notities van het kasteel vermeld. U ziet hier staan welke nationaliteit de eigenaren hebben, of er een zwembad, parking etc. is, of u hier uw hond mag meenemen, hoe u hier kunt reserveren. Lees deze informatie altijd door.

> Als ik reserveer, zit ik er dan aan vast?
Een reserveringsaanvraag is niet vrijblijvend. Via ons systeem wordt de beschikbaarheid aangevraagd. Indien de locatie beschikbaarheid heeft, wordt uw aanvraag automatisch door ons en daarna door de locatie bevestigd.

> Wat moet ik doen als ik wil annuleren?
Let u op de annuleringsvoorwaarden van de geboekte locatie. Annuleren kost vaak geld, dus houdt u aan de voorwaarden en de tijd waarbinnen u nog kunt annuleren. Stuurt u de locatie een mailtje met een cc. naar info@kasteelovernachtingen.nl. Vermeldt u daarin wat u heeft geboekt en de reden van uw annulering. Zorg dat u altijd in het bezit bent van de annuleringsvoorwaarden van de locatie. Deze staan niet altijd op onze website. U dient zelf voor een annuleringsverzekering te zorgen.

> In de bevestiging van de beschikbaarheid staat geen totaalprijs, klopt dat?
Dat is correct, de locatie zal de totaalprijs aan u bevestigen. Indien dit niet gebeurt, vraagt u er dan zelf om. Op die manier weet u altijd waar u aan toe bent.

> Kan ik in een kasteel met pin of credit card betalen?
Veelal kunt u in kasteelhotels met credit card betalen, in de châteaux de charme/chambre d'hôte meestal niet. Let op de informatie in de rechterkolom bij de locaties op onze website of op de tekst in de bevestigingsmail van de locatie. Hier worden de betalingsinstructies in vermeld.

> Wat moet ik doen als ik een klacht heb over een van jullie kastelen of landhuizen?
Alle locaties die door ons bezocht zijn voldoen aan onze eisen. Het kan natuurlijk voorkomen dat een locatie niet naar uw zin is. U dient zich te wenden tot de eigenaar van de locatie zelf. Bij terugkomst in Nederland kunnen wij meestal weinig meer voor u betekenen. De ervaring leert dat alles ter plaatse direct wordt opgelost. Wij zijn helaas niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor uw verblijf bij een van onze locaties. Mocht u alsnog melding willen maken van uw klacht, doet u dit dan uiterlijk binnen 2 weken na uw verblijf.

> Heeft Kasteelovernachtingen.nl alle locaties bezocht?
Wij maken jaarlijks een aantal reizen naar de locaties op onze website. Hiermee bewaken we de kwaliteit van ons product. Bij de informatie van een locatie kunt u in de rechterkolom zien of deze door ons persoonlijk is bezocht. Indien dit niet het geval is staat erbij of deze locatie dit jaar nog door ons zal worden bezocht. De locaties die wij aanbieden via onze webpartners vallen niet onder onze verantwoordelijkheid, onze partners houden hier echter zelf controle op.

> Waarom staat er geen telefoonnummer van Kasteelovernachtingen.nl op de website?
Wij zijn een internetorganisatie en daarom het beste en overigens altijd per e-mail bereikbaar. Indien u met ons wilt praten, stuurt u ons dan een mailtje met daarin het onderwerp vermeld alsmede uw telefoonnummer. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

> Ik zie op andere websites ook Kasteelovernachtingen aangeboden. Zijn deze ook van jullie?
Neen, wij worden helaas veelvuldig geïmiteerd. Alleen onze Kasteelovernachtingen zijn origineel. Andere websites proberen mee te liften op ons succes en maken oneigenlijk gebruik van onze handelsnaam en reputatie.

> Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Deze gebruiken wij uitsluitend voor de reserveringsafhandeling en indien u zich hiervoor heeft opgegeven, voor de nieuwsbrief. Uw gegevens worden niet aan derden verkocht. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor wat de locaties met uw gegevens doen.

> Ik wil een boeking maken, maar ik krijg steeds een foutmelding.
Dit ligt mogelijk aan uw firewall of pop-up blokkering. In noodgevallen kunnen wij de boeking voor u maken. Stuurt u ons dan een mailtje. Wij laten u dan de vervolgstappen weten.

> Wat betekenen de paarse lelies die vermeld staan bij de locaties?
Dit is de beoordeling van onze locaties. 6 Lelies (fleur de lys) is het maximaal haalbare.
Onze beoordeling: = goed, = zeer goed, = uitmuntend, 6 = uitzonderlijk goed 
U zult op onze website nooit locaties aantreffen die minder scoren dan 3 lelies.

N.B. Leest u alle informatie op onze website goed door alvorens ons een e-mail te sturen. We bieden over alle locaties uitgebreide informatie. Leest u alstublieft ook de rechterkolom van de locaties goed door. Alle prijzen staan tevens op onze website vermeld. Tenzij anders vermeld zijn onze prijzen per persoon. Klikt u rustig door op de arrangementen, alles zal dan heel helder aan u gepresenteerd worden. Mocht u alsnog vragen hebben, vermeldt u dan aub de locatie en het gewenste arrangement. Zonder deze informatie kunnen wij uw vragen helaas niet beantwoorden.

Heeft u op onze website een mooie locatie met een leuk arrangement gevonden? Boek deze dan ook via ons!
Dit gaat snel en efficiënt en is vaak goedkoper via ons razendsnelle geautomatiseerde reserveringssysteem. Alleen via ons geniet u van vele voordelen, scherpe prijzen en misschien nog wel het belangrijkste: persoonlijke controle op uw boeking en een gegarandeerd plezierig verblijf.